Heb je al een styleprofiel?

Meld je aan met je Zalon-inloggegevens

Ja
Nee

Veelgestelde vragen


Contactgegevens

De meeste vragen hebben we hieronder voor je beantwoord. Als je toch nog vragen hebt vind je hieronder onze contactgegevens.

Hotline: 0800 022 74 04 (ma. - vrij. 08:00 - 20:00 uur) E-mail: service@zalon.nl


Wat is Zalon by Zalando?

In 2014 zag Zalon - het kleine modieuze zusje van Zalando - het levenslicht. Zalon is er om jou te helpen met het samenstellen van een outfit, zoals een personal shopper of een stylist dat doet. Of je er nu voor een bruiloft, een sollicitatiegesprek of een eerste date goed uit wil zien: Zalon staat aan je zijde. Zalon werkt samen met goed opgeleide en ervaren stylisten die jou online of over de telefoon mode-advies geven. De uniek samengestelde outfits worden gratis en voor niets bij jou thuisbezorgd zodat je ze thuis in de slaapkamer kan passen. Bevalt er iets niet? Dan leg je het terug in de doos en stuur je het terug. Je betaalt alleen voor wat je mooi vindt en wat je wilt houden. Happy shopping!

Welke items and styles vind ik bij Zalon?

Onze stylisten stellen jouw outfit samen zoals jij je dat graag voorstelt. Daarbij hebben zij keuze uit 130.000 items van ruim 1.500 verschillende merken. Zo kunnen ze voor jou altijd iets moois samenstellen dat up-to-date én stijlvol is. We streven ernaar om je een outfit te leveren die niet alleen goed op je figuur aansluit maar ook op je karakter.

Waar levert Zalon?

Onze stylisten zijn sinds 2015 actief in Duitsland, Oostenrijk en in Duitstalig Zwitserland. Hier hebben we in de herfst van 2016 Nederland aan toegevoegd.

Zalon Duitsland: www.zalon.de
Zalon Oostenrijk: www.zalon.at
Zalon Zwitserland: www.zalon.ch


Bestellen

Waarom word ik gevraagd om een foto te uploaden?

De stylist heeft graag een goed beeld van je en omdat hij of zij je niet in het echt te zien krijgt is een foto de beste oplossing. Dit kan een recente foto van jezelf zijn maar bijvoorbeeld ook een foto van een stijl die je leuk vindt. Deze foto’s worden alleen door je stylist voor de outfitselectie gebruikt en worden nooit openbaar gemaakt of voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe maak ik een account op Zalon?

We stellen je eerst een aantal vragen over je stijl en wensen, daarna kan je je zogenaamde styleprofiel opslaan en je met je Zalando gegevens inloggen. Als je nog geen Zalando-login hebt, vragen we je jezelf als nieuwe klant aan te melden. Wil je een account aanmaken? Klik dan hier.

Hoe kan ik een nieuwe bestelling plaatsen?

Ben je een nieuwe klant? Dan stellen we je eerst een aantal vragen over je stijl en outfitwensen. Hierna meld je je aan als nieuwe klant. Daarna krijg je de mogelijkheid om een telefonische afspraak te maken met een stylist. Na deze afspraak gaat je persoonlijke stylist een box voor je samenstellen die je na enkele dagen gratis krijgt thuisgestuurd. Klik hier als je ons wilt uitproberen.

Heb je al eens bij Zalon besteld? Maak dan een nieuwe afspraak of bestel een nieuwe outfitbox door je hier aan te melden. Vanuit je klantenaccount kan je je stylist ook een berichtje schrijven of samen een nieuwe afspraak inplannen.

Kan ik een voorproefje krijgen van mijn outfit(s)?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst zul je een zogenaamde ‘outfit preview’ opgestuurd krijgen met daarin een voorproefje van de outfits die jouw stylist voor je heeft samengesteld.

De outfit preview wordt per mail aan jou toegestuurd. Wanneer je deze email niet ontvangt in jouw inbox, kan het zijn dat de email in je ‘Ongewenste mail’ map terecht is gekomen.

Nadat je de outfit preview per mail hebt ontvangen, heb je 24 uur de tijd om feedback te geven op de outfits die je stylist voor jou heeft uitgezocht. Je hebt de mogelijkheid om precies aan te geven welke items jou wel of niet aanspreken, zodat je stylist de outfits nog beter op jouw wensen kan afstemmen. Onze ervaring laat zien dat klanten die vooraf feedback hebben gegeven op hun outfits, in de regel meer tevreden zijn met hun Zalon box. Belangrijk: in sommige gevallen kan Zalon ervoor kiezen om de bestelling te annuleren wanneer jouw stylist geen feedback heeft ontvangen op de outfits.

Nadat de stylist je feedback heeft ontvangen, zullen de op- en aanmerkingen verwerkt worden in de uiteindelijke outfit selectie. Hierna wordt je Zalon box direct naar je opgestuurd. Je ontvangt geen verdere outfit preview mogelijkheden.

Als je naderhand nog vragen hebt, kun je gemakkelijk zelf contact opnemen met jouw stylist via de messenger functie in je Zalon account.

Hoe communiceer ik met mijn eigen stylist?

Je kunt je stylist vanuit je klantprofiel een berichtje schrijven. Een telefoongesprek inplannen of een nieuwe box bestellen kan ook automatisch vanuit je klantenaccount.

Wat kost zo'n stijladvies?

Het persoonlijk stijladvies is gratis. Voor de items die je ontvangt geldt dezelfde prijs als bij zalando.nl, inclusief eventuele kortingen. Er zijn geen verborgen kosten, ook verzenden en retourneren zijn geheel gratis.

Hoe weten jullie of een stylist bij mij past?

Bij je aanmelding stellen we je een aantal vragen over je smaak- en stijlvoorkeuren. Op basis daarvan stellen we je voor aan een paar stylisten die qua profiel veel gelijkenis vertonen met het jouwe. De uiteindelijke keuze voor een stylist ligt bij jou.

Is er een minimale bestelwaarde?

Bij Zalon is er geen minimale bestelwaarde. Jouw stylist stelt voor jou een unieke outfit samen waar jij je goed in voelt. Je houdt enkel wat je goed mooi vindt. Wat niet bevalt mag je, zoals gezegd, gratis retourneren.


Levering en Retour

Hoe lang duurt het ongeveer tot mijn nieuwe outfits bij mij aankomen?

Na het telefoontje ("stijladvies") met je stylist óf na het bestellen van de box duurt het ongeveer ca. 5-7 dagen, totdat je bestelling op het uitgekozen postadres wordt geleverd.

Wat betaal ik voor de ver- en eventuele retourzending?

Niets. Dit is, net zoals bij Zalando, gratis.

Ik zou graag een artikel willen ruilen, hoe werkt dat?

Binnen een paar dagen nadat je je bestelling ontvangt krijg je van Zalon een e-mail waarmee je items kunt nabestellen. Je kunt natuurlijk ook je stylist een berichtje sturen met je wensen vanuit je klantenaccount.

Kan ik mijn pakket op een PostNL afhaalpunt laten bezorgen?

Dit kan momenteel niet.

Kan ik voor Express levering kiezen?

Dit is niet mogelijk. We kunnen je bestelling niet met Express verwerken omdat je stylist wat tijd nodig heeft om de juiste items uit te zoeken voor een passende outfit.

Hoe retour ik een item?

Leg de items die je wilt terugsturen in de doos en plak het meegeleverde retourlabel over het originele label. Geef je retourzending af bij een PostNL punt en bewaar het verzendbewijsje. De retourzending is gratis. Nadat we je retourzending hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Geretourneerde items die reeds betaald zijn, worden binnen maximaal 2 weken verrekend.

Halen jullie ook mijn pakket op, zoals bij Zalando?

Ja, Zalando doet dat voor Zalon en dus voor jou. Waar je bent, wanneer je wilt, Zalando Haalt Op! Je leest hier alles over op: zalando.nl/zalando-haalt-op

· Krijg ik een bevestiging van mijn ophaling? Je krijgt per e-mail een bevestiging zodra de ophaling geboekt is. Wanneer Local Express je pakket komt afhalen wordt de barcode op je retourlabel gescand. Binnen een paar uur ontvang je dan een e-mail ter bevestiging. Die is je bewijs van afgifte. Beter voor het milieu, duidelijker voor jou.

· Wat doe ik als mijn pakketje onverhoopt niet opgehaald wordt? In dit geval kan je Local Express zelf contacteren op +31 88 868 6800.

Niet thuis toen de bezorger langskwam?

De bezorger van PostNL biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet aanwezig zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvang je hiervan bericht van PostNL. Je kunt daarna op de website van PostNL kiezen uit drie opties:

· Een nieuwe bezorgafspraak maken

· De bestelling bij de buren laten bezorgen

· Of de bestelling bij een PostNL punt laten afleveren

Let op, de gewenste optie dien je voor 22.00 uur op de dag van de eerste bezorgpoging aan te geven op de website van PostNL om op tijd verwerkt te worden.

Mocht je geen gebruik willen maken van de genoemde mogelijkheden, dan wordt je bestelling de volgende bezorgdag opnieuwd aangeboden. Mocht je dan wederom de bestelling niet in ontvangst kunnen nemen, dan wordt de bestelling naar een PostNL punt gebracht waar je het drie weken blijft liggen. Na die periode wordt het pakket retour gestuurd naar Zalando.


Betaling

Hoe betaal ik bij Zalon?

Je kunt bij Zalon momenteel alleen ‘op rekening’ betalen. Bij betalen op rekening kun je de items in één keer achteraf betalen (binnen de 14 dagen), zodat je eerst kunt bepalen of je de complete bestelling wilt houden of deze (gedeeltelijk) wilt terugsturen.

Als je binnen de betalingstermijn van 14 dagen besluit om artikelen te retourneren, hoef je alleen voor de items te betalen die je houdt. Deze termijn van 14 dagen staat los van jouw '100 dagen retourrecht,; dat wil zeggen dat je ook items kunt retourneren, die je al hebt betaald. Nadat wij je retourzending ontvangen hebben maken wij het door jou teveel betaald bedrag over op je rekening.

Geef s.v.p. bij elke betaling alleen je 14-cijferige bestelnummer als betalingskenmerk aan.

Waarom is mijn bestelling door Zalon afgebroken?

Betalen op rekening is niet altijd mogelijk

Bij iedere bestelling wordt, op basis van een aantal factoren, bepaald of je gebruik kunt maken van de optie om op rekening te betalen. Hierbij wordt verder geen rekening gehouden met je order- en betaalhistorie. Het kan daarom voorkomen dat je niet altijd gebruik kunt maken van betalen op rekening, ook wanneer dit bij eerdere orders wel het geval was. Wij behouden ons het recht voor om betaling op rekening niet in alle gevallen aan te bieden. In dat geval kun je helaas geen gebruik maken van onze service. Als alternatief kan je wel verder shoppen bij Zalando. Vervelend, maar we werken aan verbetering.

Hoe en wanneer betaal ik voor mijn outfit?

In jouw box vind je naast de geselecteerde outfits ook een overzicht van alle items en een factuur. Nadat je je pakket ontvangen hebt heb je 14 dagen de tijd om je rekening te betalen. Natuurlijk betaal je enkel de items die je houdt, de rest kan je gratis retourneren.

Geef s.v.p. bij elke betaling alleen je 14-cijferige bestelnummer als betalingskenmerk aan. Let er ook op om verschillende bestellingen los van elkaar te betalen. Dus heb je bijvoorbeeld drie dozen besteld; betaal dan niet alle drie in één overmaking maar betaal voor elke doos apart. Iets omslachtiger, maar dit is voor ons de enige manier waarop wij je betaling correct kunnen verwerken.

Betaalinformatie

Het bedrag voor de items die je houdt maak je over op onderstaand rekeningnummer:

  • Begunstigde: Zalando SE

  • IBAN: NL52DEUT0265175143

  • BIC: DEUTNL2A

  • Bank: Deutsche Bank AG


Kortingscodes & Cadeaubonnen

Kan ik een kortingscode bij Zalon gebruiken?

Je kunt elke Zalon kortingscode bij je bestelling op Zalon.nl gebruiken. Je kunt de code invoeren aan het einde van het bestelproces op de website onder ‘kortingscode’.

Cadeaubonnen of kortingscodes van Zalando kunnen niet bij Zalon worden gebruikt en zijn alleen bij een bestelling bij Zalando.nl te gebruiken.

Ik heb een cadeaubon van Zalando, kan ik deze ook bij Zalon gebruiken?

Een Zalando cadeaubon geldt bij Zalando en niet bij Zalon.


Klachten over producten

Een item van mijn bestelling is beschadigd of defect, wat kan ik doen?

Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen:

  • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.

  • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op minstens één foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden. Neem als voorbeeld de Zalando productpagina, waar het product ook van meerdere kanten is gefotografeerd. Zo geef je ons een duidelijk beeld van het defect.

  • Je kunt de foto’s sturen naar service@zalon.nl. Hou er rekening mee dat je e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 25 MB. We raden je daarom aan om je foto's als ZIP-, RAR- of JPEG-bestanden door te sturen.

  • Na ontvangst van de foto’s wordt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek.